maktabhajghasem

مکتب حاج قاسم

maktabhajghasem

مکتب حاج قاسم

maktabhajghasem

کانون فرهنگی مکتب حاج قاسم (جهرم)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

به قلم حاج رضا آبیار

 

خداوند متعال را در گودال قتلگاه و در اوج بلا و مصیبت به همه آزادگان جهان درس داده است. از این رو رمزگشایی و معرفی کلید شخصیتی شهید خلیل ، مستلزم شناخت و آگاهی از شخصیت بی نظیر و ابعاد وجودی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است .

متفکرشهید علامه مرتضی مطهری در مورد کلید شخصیت امام حسین علیه السلام می گوید :

«ادعای اینکه کسی بگوید من کلید شخصیت کسی مانند علی یا حسین بن علی را بدست آورده­ام، انصافا ادعای گزافی است و من جرأت نمی­کنم چنین سخنی بگویم اما اینقدر می­توانم ادعا کنم که در حدودی که من حسین را شناخته و تاریخچه زندگی او را خوانده­ام و سخنان او را بدست آورده­ام، مطالعه کرده و خطابه­ها و نصایح و شعارهای حسین را بدست آورده­ام، می­توانم اینطو امام خمینی (ره) در تبیین این سلاح و سرمایه ارزشمند می فرمایند :

«مطمئن باشید از قدرت­ها کاری ساخته نیست. هیچ نگرانی به خود راه ندهید. شما جنود خدا هستید و پیروزید. آن­هایی که در ابتدا حرکت خودشان را شروع کردند، با طمأنینه قلبی شروع کردند و از هیچ نترسیدند. قدرت­های بزرگ از آن جهتی که در شما هست، که آن ایمان به خداست، خبر ندارند. لذا دائماً می­گویند:"ما دارای موشک هستیم". آن­ها دارای موشک هستند ولی ایمان ندارند؛ شما ایمان دارید، قلب­هایتان با مبدأ نور و قدرت پیوند خورده است؛ پیوندی نا گسستنی.»[1]

به نظر می­رسد رمزگشایی از ایمان خلیل، می­تواند راه­گشای زندگی- های امروز ما باشد. خلیل الگویی همچون حسین بن علی علیه السلام داشته که ایمان و اعتقاد به قدرت بی نهایت ر بگویم که از نظر من کلید شخصیت حسین حماسه است، شور است، عظمت است، صلابت است، شدت است، ایستادگی است، حق پرستی است.»[2]

حماسه حسین علیه السلام مانند روح در جان خلیل دمیده شده بود و تا میتوانست ، اعمال و رفتار خود را به سیره و منش مولای خود نزدیک می نمود . شور و صلابت در بیان و گفتار او موج می زند و ایستادگی اش در میادین نبرد و در دل آتش ، زبانزد شده بود .

پیوستن به سیره و سلوک حسینی و سرمشق قراردادن سیدالشهدا علیه السلام در همه شئونات زندگی ، از خلیل مجاهدی نستوه ساخته بود. مردی که در تاریکی شبهای جبهه و سحرهای نورانی سنگر، سر به آستان خداوند متعال می گذاشت ، روزها مثل شیر بر دشمنان غرش می کرد .

شهیدحاج قاسم(فرمانده لشکر41ثارالله در دوران مقدس) که بارها در کنار خلیل و در صف اصحاب عاشورایی امام(ره) در مقابل دشمن ایستاده است، خلیل را اینگونه توصیف می­کند:

«خلیل را می­توانستم در گودال­های آتش، خوب به تماشا بنشینم. او در استان فارس و حتی در جهرم قابل شناسایی نیست، فقط در گودال آتش قابل شناسایی بود. به خدا دین­داری خلیل و علاقه او به «خلیل را می­توانستم در گودال­های آتش، خوب به تماشا بنشینم. او در استان فارس و حتی در جهرم قابل شناسایی نیست، فقط در گودال آتش قابل شناسایی بود. به خدا دین­داری خلیل و علاقه او به امام آنجا خوب ظهور می­کرد و این روزهای آخر من فکر می­کردم به واسطه­ی دعاهایش خداوند او را پذیرفت.»

 

پایگاه مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی


[1] - صحیفه نور، ج 19، ص 112.

[2] - حماسه حسینی، ج 1، ص 36، انتشارات صدرا، تهران،1378

  • ۹۹/۱۰/۲۸
  • mojtaba sabetahd