maktabhajghasem

مکتب حاج قاسم

maktabhajghasem

مکتب حاج قاسم

maktabhajghasem

کانون فرهنگی مکتب حاج قاسم (جهرم)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

قسمت اول

 به قلم حاج رضا ابیار

 


باسمه تعالی
... به بهانه سالگرد « سردار بی سر، خلیل جبهه ها، سرلشکرپاسدار خلیل مطهرنیا»

 

خلیل مطهرنیا
ولادت :21مهرماه1338
شهادت:30 دیماه ماه 1365- شلمچه ،عملیات کربلای پنج
نحوه شهادت:اصابت ترکش به سر و جداشدن سر مبارک
آخرین مسئولیت : فرماندهی طرح و عملیات لشکر 33المهدی (عج)
مرقدمطهر: استان فارس،شهرستان جهرم ،گلزارشهدای فردوس

 
…درباره خلیل
خلیل در خانواده ای مذهبی و سختکوش دیده به جهان گشود . راه که افتاد، جسارت و شجاعت را در کنار ادب و متانت با هم داشت. انقلاب  و تحولات آن بستری برای ظهور ویژگی¬های بی بدیل خلیل شد. او در کوران مبارزات انقلاب و در همان سنین نوجوانی، در کنار مبارزین جهرم که آن روزها از شهرهای حکومت نظامی و پر شور انقلاب در ایران به  حساب می¬آمد، غیرت دینی و وفاداری به ارزش¬ها را در خود تقویت می¬نمود. پای درس علما بودن و کسب معارف اصیل انقلاب اسلامی، از کارهای روزمره خلیل بود . تقویت ایمان و بوجودآمدن روحیه مبارزه و حماسه و استکبار ستیزی، از دستاوردهای حضور در محضر خمینی جهرم بود.  کوچه پس کوچه های شهر، ردپای جوانی بود که مأموران رژیم را با شعارنویسی و پخش اعلامیه های انقلابی به تنگ آورده بود .
با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، شهر، شاهد تولد شخصیتی بود که خداوند متعال او را از ذخایر انقلاب برای حضور در معرکه ای دیگر قرارداده بود . آغاز جنگ تحمیلی تولد شخصیت فرماندهی بود که در مدت ۶ سال حضورش در دفاع مقدس (از ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۵) زبانزد بیشتر فرماندهان ارشد جنگ شده بود.ویژگی های بی بدیل خلیل، هر رزمنده و فرماندهی را مجذوب او می کرد . صفات اخلاقی ، توانمندی های فرماندهی و اداره عملیات ها ، جسارت و شجاعت او همواره برای رزمندگان و فرماندهان، الگو و سرمشق بود.  صیاد شیرازی،محسن رضایی، رحیم صفوی، قاسم سلیمانی و محمدجعفر اسدی از جمله فرماندهانی هستند که خلیل را همواره به مثابه یک لشکر می¬دانستند.
کلید شخصیت خلیل
پیوستن به سیره و سلوک حسینی و سرمشق قراردادن سیدالشهدا علیه السلام در همه شئونات زندگی، از خلیل مجاهدی نستوه ساخته بود. مردی که در تاریکی شبهای جبهه و سحرهای نورانی سنگر، سر به آستان خداوند متعال می گذاشت، روزها مثل شیر بر دشمنان غرش می کرد .
بررسی دیدگاه بزرگان دفاع مقدس در مورد شخصیت این شهید بزرگوار نشان میدهد، شاخص¬ترین ویژگی او ، ایمان راسخ و قلبی به خداوند متعال بوده است. ایمان به خدا ، مهمترین عامل قدرت و تحرک یک رزمنده و مدافع اسلام است ، زیرا خداوند متعال مبدأ و منشأ قدرت است و به هر کاری که اراده کند تواناست .از این رو وقتی یک رزمنده و مجاهد فی سبیل الله خود را به منبع اصلی قدرت و حیات متصل کند ، از هیچ قدرتی جز او ترس و وحشت به خود راه نمی دهد و این بزرگترین سرمایه ای است که یک انسان می تواند در مسیر مبارزه با طاغوت های زمان خود داشته باشد .

  • ۹۹/۱۰/۲۵
  • mojtaba sabetahd